Identyfikacja wizualna – potrzebna firmie czy też nie?

Identyfikacja wizualna – kolejny wymysł XXI wieku czy może rzecz niezbędna w każdej firmie? Jako, że lubimy podążać za trendami, ale tylko tymi, które mają sens w swoich działaniach – jesteśmy zdania, że ten proces powinien być wdrażany przez każdą firmę – nawet początkującą.

12573156_923996440980958_2124661483307091414_n

Przede wszystkim rozważania rozpoczniemy od prostej definicji – czym jest identyfikacja wizualna. Mówiąc skrótowo – to wizerunek, najczęściej w formie graficznej (logo, materiały promocyjne), które pozwalają odróżnić jedną firmę od drugiej. Taki proces zaczęto przyjmować bardzo dawno temu, jednak ostatnie lata wręcz wywierają presję na początkujących firmach, aby od początku stosowały swoje materiały graficzne, które będą spójne na każdym szczeblu.

Identyfikacja wizualna to następujące elementy:

– symbol firmy – może to być logo,
– kolory firmowe,
– typografie,
– firmowe materiały drukowane (papier, koperty, dokumenty itp.),
– stemple – materiały reklamowe,
– identyfikatory pracowników,
– materiały drukowane do celów public relations,
– środki transportu,
-wystrój stoisk targowych,
-ubiór pracowników,
-wnętrze biura, sklepu,
-tabliczki informacyjne, szyldy reklamowe,
-strona internetowa i kanały social media,
-opakowania.

Dlaczego tak ważne jest stworzenie identyfikacji wizualnej? Możemy posłużyć się przykładami. Widząc butelkę po Coca-Coli, ale bez etykiety, bez problemu powiemy co to za napój. Bądź też widząc kolory, które występują w logo BMW bez liter również nie będziemy mieć problemu ze wskazaniem producenta.

I o to wszystko chodzi w identyfikacji. Pomaga zachować markę w pamięci, rozróżnić ją na tle konkurencji oraz pozostawić pozytywny i profesjonalny wizerunek w oczach klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *