Lakier puchnący

W zeszłym roku pisaliśmy o Lakierze wybiórczym UV który jest często stosowaną techniką uszlachetniania druku. Ciągel szukamy ładnych form, sposobów wyróżnienia się, oraz metod jak uwypuklić nasze projekty. Jednym ze sposobów jest Lakier Puchnący.
Co takiego jest? Jakie ma wady i zalety?
Lakier puchnący to lakier z dodatkiem środka który podczas schnięcia / utwardzania zwiększa swoją objętość. Dzięki temu uzyskujemy efekt wypukłości w miejscu lakierowania. Bardzo dobrze nadaje się do uwypuklenia logotypów, głównych treści oraz ornamentów i grafiki.
Ten typ uszlachetniania daje efekt na jednej stronie druku co przy drukach 2-stronnych jest dużą zaletą w przeciwieństwie do normalnego tłoczenia.
Tego typu lakierowanie ma jednak swoje wady. Lakier puchnący potrafi zwiększyć swoją objętość lecz przy większych powierzchniach nie uzyskamy równej wypukłości np. przy powierzchniach 2 x 2 cm sugerujemy zastosowanie tłocznia dla uzyskania jednolitego efektu.

Każdy z Was zada sobie pytanie czy to jest drogie? Jeśli porównamy np. zwykłą wizytówkę w kolorystyce 4 / 0 to z wizytówką z lakierem puchnącym to oczywiście cena jest zdecydowanie wyższa. Tylko to są dwa zupełnie nie porównywalne produkty. Cenę można porównywać dla wizytówek z lakierem wybiórczy UV i lakierem puchnącym. W takiej sytuacji ceny są już akceptowalne. Jeśli kogoś stać na wizytówki z uszlachetnianiem to właściwie od niego zależy jaki sposób uszlachetniania zaprojektuje i zleci do produkcji.

W naszym standardowym cenniku nie znajdziecie takich wizytówek, jest to związane z uzgodnieniami wielkości lakieru puchnącego ale wystarczy że wyślecie zapytanie z przykładowym projektem i opisem miejsca lakierowania a my przygotujemy ofertę: witamy@fanatycydruku.pl

[Best_Wordpress_Gallery id=”2″ gal_title=”Lakier puchnący”]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *